یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پیشی گرفتنZTE از آلکاتل-لوسنت در بازار شبکه‌سازی نوری(شن=ON) جهان

فيبرنوري

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰:۰۰


طبق نتایج تحلیل گروه اووم(Ovum) برای نخستین سه ماهه‌ی سال 2013 میلادی(1س13) در بازار 14.5 میلیارد دلاری شبکه‌سازی نوری(شن=ON) چندین تغییر کلیدی رخ داده است.

وایمکس‌نیوز - نخستین تغییر این است کهZTE برای نخستین بار با پیشی‌گرفتن از آلکاتل-لوسنت در جایگاه نخست قرار گرفت تا دو مقام صدر شبکه‌سازی نوری در اختیار سازندگان چینی قرار گیرد. دومین نکته این است که میزان رشد در بخش 100G همچنان درخشان است و درآمد سالیانه برای نخستین بار از 1 میلیارد دلار گذر کرده است. نکته‌ی سوم این است که مسیر رشد بازار در کل دچار دشواری است و تجهیزات‌سازان را با چالش مواجه کرده است به طوری که فقط شرکت فوجیتسو رشد فصل به فصل و سالانه داشته است.
نزول بازار در سه ماهه‌ی نخست سال غیر معمول نیست اما این نزول نگران‌کننده است زیرا این پنجمین سه‌ماهه‌ی پیاپی است که بازار نسبت به سه ماهه‌ی سال قبل افت داشته است و درآمد سه ماهانه به پایین‌ترین حد در شش سال گذشته رسید. در بخش‌هایی که وضع خوبی داشتند فروش درگاه‌های 100G در نخستین سه ماهه‌ی سال 2013 میلادی(1س13) به میزان 41 درصد رشد داشت و میزان رشد درآمد نسبت به چهارمین سه ماهه‌ی سال 2012 میلادی(4س12) برابر با 24 درصد بود. درآمد سالانه هم برای نخستین بار از 1 میلیارد دلار گذشت.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو